Viesti studioon

studio@radiomikkeli.fi
Lauantai, 29.
huhtikuuta
2017.
Onnittelut -
15.5.2015, 9:16 – päivitetty 18.5.2015, 11:50

Supersankari Rendel meni Mikkelistä Cannesiin

Media

Rendel -supersankarielokuvan kunnianhimoinen 80 000 dollarin joukkorahoituskampanja on käynnistettiin helatorstaina. Rahoitusta lähdetään hakemaan monenlaisin keinoin. Elokuvaa voi tukea esimerkiksi ostamalla pahiksen roolin tai röyhkeän Rendel-kondomin. Kampanja on Suomen mittakaavassa harvinaisen suuri, mutta mikkeliläinen ohjaaja-tuottaja Jesse Haaja ei haastetta pelkää. Tällä hetkellä elokuvaa markkinoidaan isosti Cannesin elokuvafestivaaleilla ja vastaanotto kansainvälisillä markkinoilla on ollut tähän asti positiivista.

Rendelin Cannes-tiimi järjesti maailmanensi-illan elokuvan ennennäkemättömälle teaser-kohtaukselle, jolla juhlistetaan kampanjan käynnistystä. Teaser-kohtaus esitettiin Cannesissa kutsuvierasyleisölle. Maailmanlaajuinen julkaisu verkossa tapahtuu muutamien viikkojen kuluessa. 

Rahalle on jo selkeä käyttötarkoitus

Rendeliin on kaavailtu haastavia toimintakohtauksia, joihin tarvitaan enemmän resursseja: erikoisefektejä, stuntteja ja ensiluokkaista kalustoa.

-Kun projektiin on kerta lähdetty, niin tehdään se sitten kunnolla.Tulemme tekemään kaikkemme, jotta jengi saadaan projektiin mukaan, ja he saavat omanlaisensa elokuvan ulos, toteaa Rendelin luoja Jesse Haaja

Pienen budjetin indie-tuotannolle joukkorahoitus antaa mahdollisuuden suuren maailman elokuvakokemuksen luomiseen.

-Kerätyllä summalla elokuvasta tehdään massiivisempi ja intensiivisempi, selittää kampanjapäällikkö Emma Ilves.

-Crowdfunding rikkoo perinteistä tuotantomallia, ja se sopii erittäin hyvin Rendelin kaltaiselle "kapinalliselle". Valtaa annetaan välikäsien ohi nyt suoraan yleisölle - heitähän varten elokuvaa kuuluu tehdä.

Joukkorahoituskampanja löytyy Indiegogosta ja se on käynnissä kuusi viikkoa. Elokuva on nyt esituotannossa ja se kuvataan syksyllä 2015. Julkaisu on kaavailtu loppuvuodelle 2016. 

Maistiaisia maailmanensi-iltansa Cannesissa saaneesta teaser-kohtauksesta tarjoillaan kampanjavideolla.

Katso kampanjavideo täältä: https://www.youtube.com/watch?v=ZHGoMRtSgLw